Foredragsholdere2018-09-06T08:06:14+00:00
Tim Frank Andersen
Tim Frank AndersenIT-ekspert, forfatter og foredragsholder
Tim Frank Andersen er en inspirerende foredragsholder, der evner at gøre IT, marketing og digitalisering forståeligt. Tims foredrag har den helt rette sammensætning af faglig tyngde, og let forståelig viden, hvilket gør foredragene egnet til et bredt publikum. Tim er især benyttet hos kommuner og virksomheder, og samtidig er han en eftertragtet ordstyrer, der formår at skabe overblik og binde arrangementer sammen.

Tim Frank Andersen er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere, og har arbejdet med interaktive medier i over 20 år. Desuden har Tim Frank Andersen gennem årene stået bag en lang række stærke startups.

Tim Frank Andersen er daglig partner og bestyrelsesformand i et af Danmarks førende digitale bureauer In2media, der med omkring 100 ansatte og afdelinger i New York og Zürich står bag en række af de mest succesfulde digitale løsninger, bl.a Mobilepay. Helt tilbage i 1995 søsatte Tim Frank Andersen et af Danmarks første webbureauer: Networkers, der i 1999 fusionerede med svenske Framtidsfabrikken, og som det første og største webbureau i Europa blev børsnoteret. Han skrev i 1998 den populære bog “Mærkevarer på Internettet” sammen med Martin Lindstrøm, der indtil videre er udkommet på dansk, engelsk og kinesisk.

Tim Frank Andersen har også som medejer og adm. direktør været med til at opbygge medievirksomheden WHERE2GO, som blev købt af Aller i 2005, og han har været med til at etablere en af Danmarks mest succesfulde ventureselskaber, IVS. Tim Frank Andersen har mere end 10 års erfaring med at udvikle succesfulde internetstrategier for blandt andre Tele Danmark, Dansk Tipstjeneste, Danske Bank og Pandora. Desuden har han arbejdet med digitale brandstrategier for internationale virksomheder som Mars, Kellogg´s, Nike og Unilever.

Igennem 8 år var Tim Frank Andersen IT-ekspert på Godmorgen Danmark, og han var desuden vært på tv-programmet, ”Danmarks bedste idé”. I dag sidder han i en række bestyrelser og advisoryboards, og har bl.a. siddet i regeringens IKT-råd i 6 år. I 2013 udkom Tim Frank Andersens bog “10 digitale strategier”, der præsenterer ti digitale temaer, som virksomheder bør have fokus på i deres forretningsstrategi.

Tim Frank Andersen er en engageret og dygtig foredragsholder, der kan servere faglig viden om fremtidens teknologi og den digitale skole på en måde, så alle forstår det. Samtidig giver Tims foredrag deltagerne mulighed for at se en demonstration af de nye digitale og teknologiske områder, som i den grad er kommet for at blive.

Jacob Risgaard
Jacob RisgaardFra fattig rod til rig forretningsmand
Jacob Risgaard er gået hele vejen fra fattig rod til rig forretningsmand. Han er dermed et rigtig godt eksempel på, hvordan man kan nå langt på trods af turbulente år i folkeskolen. Siden 1996 har Jacob beskæftiget sig med e-handel. Han er medejer af Coolshop (nordens førende department-store på nettet), Streetman, CoolRunner og 8 andre selskaber. Han var desuden bestyrelsesmedlem og aktionær i SmartGuy/Stylepit under børsnoteringen.

FRA 75% FRAVÆR TIL 100% SUCCES

I gennemsnit tjener netbutikker i Europa -7%. MINUS! Det store spørgsmål er selvfølgelig, hvordan man så tjener penge på e-handel? Jacob Risgaards svar er: På alt det udenom!

Jacob havde en udfordrende barndom og blev smidt ud af skolen. I dag er han medejer af en række succesvirksomheder indenfor bolig, software, robotter, logistik, engros og TV.

Han fortæller sin historie om, hvordan man kan være ballademager som teenager og alligevel ende med at stå i spidsen for den virksomhed i Danmark, der blev kåret for at gøre det bedst på nettet foran mere end 20.000 andre virksomheder. I dag findes coolshop.com i 7 lande og har mere end 1,9 millioner faste kunder.

Det er en historie om succes på trods og om modet til at turde. Jacob er udover sin forretningsmæssige succes kendt for en sprudlende energi og særdeles god kontakt til sit indre legebarn.

Et yderst inspirerende foredrag af manden hvis motto er, at det hele skal være VILDERE.

Jacobs honorar går til fonden CoolUnite, som hjælper børn i nød.

 Sarah Müllertz
Sarah Müllertz Partner og leder af Henning Larsens afdeling for interiør og grafisk design.
Sarah er partner og leder af Henning Larsens afdeling for interiør og grafisk design. Hun er også ansvarlig for produktdesign og en bærende kraft i visionen om at tænke interiør, grafiske design og arkitektur som ét sammenhængende felt. Hendes arbejde tager altid udgangspunkt i at forstå et projekts virkelighed, kultur og værdier med henblik på at omsætte dem til rum. Gennem interiøret og det grafiske design arbejder hun for at tydeliggøre de fortællinger, som en organisation eller et brand ønsker at styrke.

I løbet af de sidste 10 år har Sarah været med til både at skabe brands og redefinere dem gennem produkt- og designudvikling. Hun har udviklet designkoncepter til virksomheder, uddannelsesinstitutioner, museer, gallerier, hoteller, restauranter og butikker. Hendes kompetencer spænder fra strategisk rådgivning, arbejdspladsindretning, interiør- og produktdesign såvel som kunstrådgivning og wayfinding.

I hendes tid hos Henning Larsen har hun bl.a. været designansvarlig for LP Capsule en ny gade lampe for Louis Poulsen.  Hun har også stået for spaceplanning og indretningen af smykkefirmaet Pandoras Hovedkvarter, spaceplanning af Nordeas Hovedsæde i Ørestaden og Microsofts Hovedsæde i Danmark samt indretning til det prisbelønnede Moesgaard Museum i Aarhus.

Sarah holder løbende forelæsninger om workspace design med fokus på det paradigmeskift, der finder sted i disse år med Millennial-generationens indtræden på arbejdsmarkedet, senest på Dutch Design Week.

Ansættelse: Henning Larsen, 2014

Uddannelse: Det Kgl. Danske Kunstakademis Arkitektskole, 2005

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-125330412-1″></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-125330412-1’);
</script>